Sunday, April 17, 2011

i'm not that kind of girl okay!

semua org mmpunyai pandangan y tersendiri,, so do i,,
aku bukan jenis girl y suke terperap dlm umah,,
aku suke merantau,, kenal tmpt baru,,
mu mum said,,now x kawin lg boleh laaa,,, nnt da kawin x kan nk tinggal family slalu,,
yeee mum,, u;re rite,,
dan dsbbkn tu jugak lah my dad x bg keje kt oversea,,
x bg sgt aku stdy jauh2,,
:(
parent da ckp cmtu so aku x leyh nk kate ape ahh,,
but plis listen it from my view keyh,,
1st of all,, slagi x kawin lah aku boleh bebas nk gerak mne2 y ak suke,,
sbb tu aku punyer suke ahh,,aku xntrikat ngn spe2 lg,,
even ade bf pon...dy bukan nye suami aku y sah lg kan,,
so? phm2 lah,, tp aku akn cbe kurang 'perantauan' tu la sbg tnda hormat kt dy sbg calon hubby-to-be
[ walopun skang ak single ]
hahahha
2nd point : kalo dah kawin mcmne?? ok,, kalo dah sah of course lah aku akn ikut ckp dy,,
syurga istri kn di bwh tlapak kaki suami,,
kalo prlu brhnti keje pun,, ok,, akn dipertimbangkn,, tgk ekonomi dlu,,
3rd point : keje oversea? wht's wrong? income pun jd lg byk kan,,
tp my dad ckp,, nty tkut cerai berai sbb berjauhan..
ok aku trime point tuh,,
[ kalo masing2 SETIA,sure kekal kan? ]
ok laa,, mcmne plak kalo hubby kite y keje kt oversea??
haaa,,jawab?jawab?jawab?
pe y paling pentin g skali aku nk ckp ialah,,,
perlu nyer interaction antara kedua-dua pihak,,
bincang la dari hati ke hati,,
slow talk,,
tp kalo tnye aku r kan psl kje luar negara tuh,,
aku nk je,,tp nk angkut suami skali bleyh? hihi
kalo x,,,baik aku keje dlm negara jee,,

alhamdulillah,, stakat ni aku xpenah kenal ngn kwn laki y mngongkong..
sian kt kwn aku nye kwn,,.
bf slalu xbg kluar g mne2..
padahal bf je pon,, -.-
ermmm,,pe boleh buat,,,


ok entry kali ni agak matang,,ape boleh buat,,bile parent da start bncang hal2 kawin ngn aku ni,, hurmmmmm

p/s : tq to ................. (nme dirhsiakan,,hehe)

3 comments:

meme said...

kalau kite apply formula doa, usaha, ikhtiar, tawakal pon boleh kan????

DELIMA SUBUH said...

of course lah boleh yunk,,, tp parents kite pandang dari sudut lain nk buat mcmne?huhuhuuu

DELIMA SUBUH said...
This comment has been removed by the author.