Sunday, August 21, 2011

bahasa arab.

assalamualaikum silent reader ku skalian.. haha..

actually nk cerita bahasa arab nih... i'm going to learn arabic languange as 3rd language for my degree soon.. actually i'm interested to learn mandarin.. apekan daya,,aku diwajibkan amek arab,,no choice,,hanya non-muslim di benarkan amek mandarin,,

of course bahasa arab is bahasa jannah,,since aku dah pernah blajar arab once upon a time,,so aku berhajat mahu belajar mandarin pula sbb aku tak pernah blaja mandarin lg,, since my elementary school i learned arabic language till i'm 15teen,,walaupun aku dapat A untuk Bahasa Arab Komunikasi semasa PMR,,tapi aku sedar aku xterer pun arab ni..i need to learn more n more especially bab grammar arab nih..disebabkan itulah aku tak berniat pun mahu mengambil Bahasa Arab Tinggi utk SPM..huhu...ni tetibe degree i gonna take that subject back.. ada hikmah nya, kerana arab mampu mendekatku lg pd-Nya. mmpu memahami bahasa al-quran,, insyaAllah. semoga yg terbaik.


Dalam pada itu,, aku tetap berhajat mahu blajar bhs lain slain bahasa melayu, bahasa inggeris, bahasa arab. anyone mahu ajar aku mandarin ke? jepun ke? =))


it's all about communication. apabila kita tahu dan memahi sesuatu bahasa,,secara tidak langsung kita akan lebih memehami budaya dan akn memudahkan kita berkomunikasi dgn bangsa lain.


setelah ku belek2 silibus subject yg bakal aku pelajari nnt,, ada elektif yg perlu ku pilih,, sama ada customer service atau pun human resource,, which one better?? kalau ikutkan pilihan aku,, aku nk amek human resource,,hehe,, =)


proses belajar takkan pernah terhenti slagi hayat dikandung badan,,dan walaupun kita telah berjaya menggenggam phd.. maka dengan itu,, insyaAllah aku akan terus mengutip ilmu sbanyan mungkin semampu aku. pohon doa rakan2 sekalian.


p/s : sape nk ajar aku mandarin n jepun nih?? siyes nie,, mak aku suruh pegi amek kursus bahasa jek kalau betol aku tringin sangat nih.. huuu


No comments: