Thursday, February 9, 2012

why?

assalamualaikum.

good morning..

entry kali ni aku nk menjawab segale soklan cepumas yg sesetengah org suke n sibuk sgt nk tahu,

Q1 : kenapa kau (me) maintain single dari dulu smpai skang der?

A1 : sebab pd aku "Setiap cinta yang dilafazkan Bukanlah sekadar mainan Tetapi sebuah janji " maka dgn itu aku xberminat nk join sekaki segale cinta monyet nih. gosip aje byk dr zmn skolah smpi da bsr pnjg nih. haih. fakta nya, 1 pun gosip tu tak betul. i repeat, TAK BETUL SAMA SKALI.


Q2 : sampai bila nk single?

A2 : sampai aku kawin lah kot!

Q3 : bila nye???

A3 : tu kuasa Allah. aku xde jawapan bila detik syurga bertukar tempat tu akan tiba. manusia cuma merancang. sampai jodoh aku nnt sampailah kad jemputan ke rumah kome ok..

Q4 : kau jual mahal sgt der..lame2 x laku nnt..

A4 : aku xnak jd pompuan murah yg laki boleh amek n kutip kt tepi2 jln tu! jual mahal itu perlu sekadarnya utk aku melihat kesungguhannya. andai benar seperti yg dikata, sila approach parents aku. tu aje yg aku mintak.. tak laku? insyaAllah ada jodoh tak kemane. tuhan kan dah tentukan..

Q5 : nk kawin kene la bercinta dlu wei..

A5 : tak perlu pun xpe. bercinta lpas kawin lg best. org pon x pndang serong. maksiat pun blh elak. see? cukup2 lah saling kenal mengenali yg basic. nk kenal lbih mendalam, kawin laa.. bercinta bagai nk rak bertahun2 pun belum tentu kawin! seriously.

Q6 : kau kan muda lagi..takkan nk kawin da. enjoy dlu..

A6 : aku lg prefer kawin muda. sebab? aku tanak nnt dah tua baru sbuk nk plan ada anak etc.. nnt kau da tua, anak kau kecik2 agy.. eh jap, tu rezeki yg Allah nk bg. err, sbb ada hadis kata lpas kawin, rezeki melimpah ruah. sebab kita ikut sunnah nabi mendirikan masjid. dah kawin pun boleh enjoy pe.. ni pun aku serius. eh jap jap jap, MENTAL n FIZIKAL kene ready ye kawan2! 

p/s : turn aku lambat lg kot. bukan melengah2 kan perkara yg dituntut ni tp masjid yg dibina perlu diiringi tanggungjawab yg besar bg memimpin keluarga yg dibina menuju syurga Allah. tanggungjawab aku sbg anak dan pelajar pun masih terumbang ambing. namun jika ada yg meminta, dan aku mampu.. pasti tdk akan ku tolak.

dapat da jawapan aku? dah! so please phm ye.
 ~mekasih~

No comments: