Thursday, January 26, 2012

to my future husband part 1

assalamualaikum wbt

morning!!!!!!
tajuk harini gempaq sket,,hahaha..actually, xdak calon pom agy,,saja jah tulis entry cam gini..name pom 'future' kan.hehehe.. ;D

aku dapat ilham dari pengalaman hidup and pemerhatian aku, jap cop! 'pengalaman' hidup ye..tak bermakna aku pernah kawen,,kang de yg salah paham plak kang.huuu -.-'
(amende aku merepek pepagi bute neh?!)
okay, straight to the point.

warkah ni utk anda. to my future husband, aku ada permintaan sket. take a look! hoho.

1) kalau nak pergi keje tu please tlg bgtahu yek! jgn tetibe terus hilang kluar umah tak bgtahu sepatah kata. kang aku mogok tak wat sarapan. siyes! ingat aku tunggul ke kat rumah? ingat tau..tau..tau..tau..bagitahu!!

2) hang out kawan nk lepak2 boleh jek..aku bukan close minded sangat..wife sporting  mcm aku sure bg chance nye. hohoho.u nk lepak kedai mamak tgk bola ngn geng2 u ke..nk hang out gi main futsal ke..nk g memane la..aku bukan jnis control..tp aku pun nk hang out ngn kwn2 aku sekali skali. ok? ^_^

3) jgn jadi pemalas sangat. kalo i masak, u tlg basuh pinggan..kalau i sidai baju, u tlg angkat ke,,then kite lipat sesame..he3..bekerjasama buat kerja2 rumah.baru la aman damai.hehehe..gilir2 masak pun mcm best jek bunyiknyer..*wink wink wink* joking je..hehe..dats my job cuma skali skala pe slhnye u tlg buatkan. kan? ;)

4) gaji u tlg jimat sket boleh? jgn sampai i yg pegang duit gaji u nnt. (dont turn me to be a queen control).. ingat u dah ade family, so jgn guna duit nk berjoli sakan mcm bujang. sbb KEWANGAN adalah salah 1 faktor keruntuhan rumahtangga. so beware. nk enjoy boleh je, aku kan wife yg sporting. he3. hal kewangan kalau nk buat apa2 kite kene bincang dulu. jgn ingt u ketua kluarga u buat sesuka hati je ok. dats warning!

5) work hard tu nice..tp jgn sampai busy giler 24jam sampai lupe ank bini kt umah suda la! kang aku mogok kunci umah, u tdo luar. jgn masuk umah. haaa..baru tahu,,i understanding..dont worry..hal kerja jgn bwk blk rumah ok?! nk story mory psl keje ngn i boleh je kt rumah..

u paham x ape i cube sampaikan nih? 

p/s : simple life. :DD


No comments: